Uživatel: nepřihlášen | Přihlásit se | Zaregistrovat se

Proč Exchange4U

Spolehlivé a robustní řešení pronájmu e-mailových schránek na technologii MS Exchange Server s možností přístupu odkudkoliv a kdykoliv.

Přístup z iPhone

Plně podporujeme přístup z iPhone a mobilních zařízení!


Informace k výpadku služeb Exchange4U

Červenec 31, 2015
 

30. července 2015 postihl v odpoledních hodinách provozovatele datového centra SuperHosting výpadek, který negativně ovlivnil dostupnost služeb Exchange4U. Nyní jsou již naše služby dostupné a plně funkční. Za možné nepříjemnosti se velice omlouváme. V článku najdete bližší popis celého incidentu.

Během včerejšího dne, 30. července 2015 postihl bohužel v odpoledních hodinách provozovatele našeho primárního datového centra výpadek připojení k Internetu, který negativně ovlivnil dostupnost i služeb Exchange4U a CLOUDmail.

  • Nyní jsou již všechny služby v pořádku dostupné a plně funkční.

Všem našim zákazníkům se velice omlouváme za možné nepříjemnosti.

Chceme ujistit všechny naše zákazníky, že při výpadku nedošlo ke ztrátě dat. Všechna data jsou zálohována do dalších dvou lokalit. Příchozí pošta může být zpožděna v řádech minut až hodin. Odchozí pošta bude postupně rozesílána.

Pokud byste se i nyní setkávali s problémem při připojení k serverům a službám Exchange4U či CLOUDmail, doporučujeme restartovat aplikaci Outlook, nebo mobilní zařízení s připojenou poštovní schránkou.

V případě potřeby se prosím obracejte na naší technickou podporu na kontaktním e-mailu support@exchange4u.cz.

Popis událostí výpadku

  • 15:20 – První uživatelé mohou pozorovat problémy s připojením ke službám Exchange4U z důvodu degradace nových datových spojení do datového centra.
  • 15:25 – Náš monitoring zaznamenal úplnou nedostupnost služeb provozovaných z našeho primárního datového centra.
  • 15:28 – Naše technická podpora zahajuje diagnostiku problému.
  • 15:30 – Výpadek datového centra začínají hlásit i ostatní internetové servery a služby třetích stran, které jsou provozovány ze stejného datového centra.
  • 15:39 – Informaci o výpadku oznamujeme na našem Twitter profilu.
  • 15:42 – Provozovatel našeho datového centra oznamuje výpadek internetové konektivity.
  • 15:50 – Zahajujeme nutné kroky pro převedení provozu do záložního datového centra.
  • 15:54 – Provozovatel datového centra odhaluje příčinu problému a začíná s obnovováním chodu služeb.
  • 16:30 – Plně připravujeme přepnutí provozu našich služeb do našeho záložního datového centra.
  • 16:57 – Provozovatel pokračuje s obnovou služeb, na řadu přicházejí servery Exchange4U.
  • 17:09 – Naše primární datové centrum je znovu připojeno k Internetu. Primární příčinou je dle provozovatele selhání komponenty primárního směrovače a následné selhání komponenty záložního směrovače. Plný popis naleznete na blogu provozovatele.
  • 17:10 – Pozastavujeme přepnutí provozu do záložního datového centra. Začínáme obnovovat služby v primárním datovém centru.
  • 17:41 – I přes korektní start služeb Exchange4U v primárním datovém centru monitoring i uživatelé hlásí jejich nedostupnost.
  • 18:52 – Po plné diagnostice prostředí jsme identifikovali příčinu problému v nefunkčním směrování mezi našimi sítěmi a Internetem. Toto bylo poškozeno výpadkem. Znovu restartujeme jednotlivé servery a provádíme potřebnou změnu konfigurace.
  • 19:32 – Služby Exchange4U jsou plně funkční a dostupné pro všechny uživatele.

Ještě jednou se omlouváme za způsobené problémy a nedostupnost našich služeb o délce přesně 4 hodiny a 7 minut.

Všechny naše služby jsou poskytovány s garancí dostupnosti 99,50 % dle smluvní SLA. Dle platné definice SLA se výpadek na straně poskytovatele připojení k Internetu nezapočítává do celkového SLA stejně jako pravidelné a ohlášené servisní odstávky. Ovšem aktuální a nezávisle měřená dostupnost našich služeb je v tomto roce i po započítání tohoto výpadku i servisních odstávek 99,72 %.

Společně s provozovatelem našeho primárního datového centra a podrobnou analýzou v následujících dnech zajistíme, aby se podobný výpadek v budoucnu již neopakoval. Plánujeme zavést nový bezpečnostní prvek, který nám automaticky umožní rychleji přepnout provoz mezi primární a záložní lokalitou. V rámci plánovaného nasazení Exchange Server 2016 by již i podobné kritické výpadky na straně našeho dodavatele znamenaly nedostupnost v řádu maximálně jednotek minut.

Nouzová servisní oznámení i komunikaci můžete sledovat také na našem Twitter profilu Exchange4U_CZ.

Tým Exchange4U

Novinky

Leden 9, 2018

Reagujeme na bezpečnostní zranitelnosti procesorů

V prvních lednových dnech byly zveřejněny kritické zranitelnosti procesorů Intel, které jsou osazeny i v naší infrastruktuře. V současné době připravujeme nasazení potřebných aktualizací pro zajištění bezpečnosti námi poskytovaných služeb. čti dál


Leden 2, 2018

Novinky roku 2018 v Exchange4U

Pro tento rok připravujeme pro naše zákazníky několik příjemných novinek a změn. Ať už vylepšené administrační rozhraní, upgrade infrastruktury pro vyšší dostupnost, implementaci opatření pro ochranu osobních údajů (GDPR), ale i změny podmínek pro poskytování našich služeb. čti dál


Další novinky


E4U OWA 2013