User: anonymous | Login | Register

Why Exchange4U

Reliable and robust solution of mailbox rent based on MS Exchange Server technology, with access from anywhere at anytime.

Access via iPhone

We fully support access via iPhone and mobile devices!


Nastavení MS Exchange pro Google Android

January 26, 2012
 

V následujícím článku je popsána konfigurace účtu Microsoft Exchange v mobilních zařízeních platformy Google Android.

Section: | Author: Petr Vlk

I z mobilních telefonů a tabletů používajících operační systém Google Android lze přistupovat k Vaší e-mailové schránce v prostředí Microsoft Exchange hostované v Exchange4U pomocí protokolu Exchange ActiveSync (EAS).

Upozornění: Uvedený postup platí pro operační systém Google Android verze 2.3 a novější. Tento se může v novějších verzích systému a v zařízení jednotlivých výrobců mírně odlišovat. Ve starších verzích pak nemusí být podpora EAS plně funkční. Pro přehled funkcí Exchange ActiveSync, které jsou podporovány vaším zařízením, kontaktuje jeho výrobce, nebo použijte přehledovou tabulku.

Návod pro nastavení EAS pro přístup ke službám Exchange4U

  1. Z přehledového menu Aplikace zvolte Nastavení (nebo aplikaci E-mail a následujte na 5. krok).
  2. Vyberte sekci Účty a synchronizace.
  3. Zvolte Přidat účet.
  4. Zvolte volbu Firemní.
  5. Zadejte váš e-mail ve tvaru vasemail@vasedomena.cz a heslo k tomuto účtu.
  6. Pokud jste v prvním kroku zvolili aplikaci E-mail, vyberte volbu Exchange.
  7. Do pole Doména\Uživatelské jméno vepište EXCHANGE4U\login, kde login je vaše přihlašovací jméno.
  8. Do pole Server vepište email.exchange4u.cz.
  9. Ponechte zapnutou volbu Použít zabezpečené připojení (SSL).
  10. Volbu Přijímat všechny certifikáty protokolu SSL ponechte vypnutu.
  11. Potvrďte tlačítkem Další.
  12. Potvrďte výstrahu Vzdálená správa zabezpečení tlačítkem Ok.
  13. V následujícím okně nastavte možnosti synchronizace (časový interval synchronizace a množství položek, zda synchronizovat kalendář a kontakty) a zda chcete tento účet použít jako výchozí. Následně potvrďte tlačítkem Další.
  14. V následující obrazovce si můžete účet libovolně pojmenovat, například Exchange4U a potvrdíte Hotovo.
  15. V obrazovce Aktivovat správce zařízení klepněte na tlačítko Aktivovat.
  16. Následně proběhne první synchronizace a v zařízení nyní uvidíte přehled složek a e-mailových zpráv.

Poznámky:

  • Obrazovka Aktivovat správce zařízení se nemusí při nastavení zobrazit okamžitě, ale její požadavek se objeví v centru notifikačních zpráv.
  • Ve výchozím stavu je zapnuta okamžitá (push) aktualizace obsahu v mobilním zařízení oproti serveru Exchange. Tato volba má za následek snížení výdrže při provozu na baterii, proto doporučujeme zvážit nastavení delšího časového úseku pro provedení synchronizace v závislosti na způsobu využití Vaší schránky.
  • Na některých zařízeních není nutné vyplnit pole doména, nebo toto není zcela přítomno a najdete zde pouze pole Uživatelské jméno.
  • V detailech nastavení účtu naleznete další položky, jako možnost nastavení podpisu a jména odesílatele, obsahu k synchronizaci (e.maily, kalendář, kontakty) a způsob upozornění na nové zprávy a další.
 

Discussion

Number of comments: 30

Zajímalo by mě, KOMU tímto nastavením povoluji vzdálené ovládání mého mobilního telefonu (vymazání dat z telefonu bez upozornění atd.!). Je to povolení pro IT, tedy administrátora firmy, jejíž server pro Exchange používám? Děkuji za reakce.

From: Klára Inserted: 22/01/2013 12:50:49

Dobrý den, tímto nastavením povolujete vzdálenou správu Vašemu poštovnímu serveru a IT oddělení. Tato funkce umožňuje v případě ztráty telefonu smazat jeho citlivý obsah (například e-maily) a odepřít mu přístup k firemním zdrojům. Z Outlook Web Access máte tuto možnost provést i Vy sama. Také doplním, že toto nastavení neumožňuje plné ovládání telefonu. Správce IT si tak nemůže číst Vaše SMS zprávy, nebo je odesílat či si prohlížet Vaše fotografie v telefonu uložené. Nelze také smazat kompletní obsah telefonu.

From: Petr Vlk Inserted: 22/01/2013 13:36:37

Dobrý den, moc děkuji za odpověď. Ještě by mě zajímalo, jak je možné, že toto nastavení (vzdálený přístu) po mně telefon začal požadovat až nyní. Předtím jsem měla Exchange účet nastavený a fungoval bez těchto požadavků. Před pár dny (v neděli) najednou telefon začal požadovat zadání hesla do emailového účtu, což se nedařilo (hláška "nesprávné uživatel. heslo či jméno), i když heslo bylo správné, také se automaticky měnilo uživatelské jméno na emailovou adresu (mé uživat. jméno je příjmení) a poté začala vyskakovat hláška o povolení právě tohoto vzdáleného přístupu. Je to nějaká novinka? Např. nějaký update Androidu? POužívám telefon HUAWEI Ascend G300. Zkoušela jsem totální reset telefonu, ale nepomohlo. Nevíte, zda se tohoto bezpečnostního nastavení, tedy vzdáleného přístupu mohu nějak zbavit - tedy vyhnout se potvrzení a přesto používat dál (a donastavit) Exchange?

From: Klára Inserted: 22/01/2013 14:37:04

Dobrý den, moc děkuji za odpověď. Ještě by mě zajímalo, jak je možné, že toto nastavení (vzdálený přístu) po mně telefon začal požadovat až nyní. Předtím jsem měla Exchange účet nastavený a fungoval bez těchto požadavků. Před pár dny (v neděli) najednou telefon začal požadovat zadání hesla do emailového účtu, což se nedařilo (hláška "nesprávné uživatel. heslo či jméno), i když heslo bylo správné, také se automaticky měnilo uživatelské jméno na emailovou adresu (mé uživat. jméno je příjmení) a poté začala vyskakovat hláška o povolení právě tohoto vzdáleného přístupu. Je to nějaká novinka? Např. nějaký update Androidu? POužívám telefon HUAWEI Ascend G300. Zkoušela jsem totální reset telefonu, ale nepomohlo. Nevíte, zda se tohoto bezpečnostního nastavení, tedy vzdáleného přístupu mohu nějak zbavit - tedy vyhnout se potvrzení a přesto používat dál (a donastavit) Exchange?

From: Klára Inserted: 22/01/2013 14:37:13

Tak vidim, ze s timto uz si evidentne nikdo nevi rady...

From: k Inserted: 24/01/2013 13:47:17

Dobrý den, je možné, že jste měla Exchange účet připojen pomocí IMAP protokolu, který toto nevyžaduje. Nebo, byly jednotlivé politiky vynuceny ze strany IT až následně. Stejně tak je mohl Váš telefon začít podporovat až po aktualizaci svého operačního systému Android. Je zde více proměnných, které mohou situaci ovlivnit. Pokud je toto nastavení vynuceno, pak ho lze obejít pouze použitím jiného z protokolů jako IMAP nebo POP3, ale zbavíte se veškerých výhod, které nativní přístup nabízí (například synchronizace kalendáře a kontaktů).

From: Petr Vlk Inserted: 24/01/2013 14:19:18

Dobrý den, mohu synchronizovat mezi sebou kalendář pošty windows live mail spuštěný pouze v počítači, s telefonem, který má android. ( poštu jako takovou mám na seznamu, ale bez kalendáře ). Děkuji klouda@seznam.cz

From: Václav Klouda Inserted: 31/01/2013 13:30:58

Dobrý den, bohužel synchronizace lokálního kalendáře v aplikaci Windows Live Mail do zařízení Android není nativně možná. Toto omezení lze obejít, pokud byste začal používat online služby, například Windows Live (nově Outlook.com), nebo Exchange4U.

From: Petr Vlk Inserted: 31/01/2013 13:42:56

Dobry den, nastavil jsem si ucet pro synchronizaci s firemnim exchange serverem a akceptoval group policy pro zabezpeceni. Prvnich nekolik synchronizaci mi probehlo v poradku, ale pote mi pri synchronizaci zacal vypisovat hlasku, ze nemuze synchronizovat z duvodu zabezpeceni. Netusite pricinu? Dekuji, Tomas.

From: Tomas Novotny Inserted: 24/08/2013 03:10:03

Tomas Novotny: Dobrý den, pro tento problém může být hned několik příčin. Zkontrolujte ve Vašem telefonu, zda podporuje všechny metody zabezpečení, které vyžaduje Vaše IT oddělení, nebo zda není některé z bezpečnostních potvrzení schováno v procesu na pozadí. Ve spolupráci s Vaším IT můžete zkontrolovat, zda nevypršel certifikát serveru, nebo zda nedochází k nějaké chybě EAS.

From: Petr Vlk Inserted: 26/08/2013 15:09:00

Dobrý den, mám dotaz k zobrazovaní emailových zpráv v telefonu. Připojím se k Exchange serveru bez problémů, naskočí mi příchozí pošta-v této složce ale pouze nový příchozí email, který ani nestihnu rozkliknout a zmizí. Přečtené zprávy se vůbec nezobrazují. Nevíte, čím by to mohlo být? Děkuji

From: Anna Inserted: 04/02/2014 09:02:06

Anna: Dobrý den, doporučuji zkontrolovat dostupné aktualizace pro Vaše zařízení. Podobné chyby se objevovaly ve starších verzích OS Android. Alternativně zkuste nastavit synchronizaci Pull (stahování v intervalu) nikoliv Push (automatické stahování při doručení).

From: Petr Vlk Inserted: 04/02/2014 09:50:55

Aktualizace jsem zkoušela. Poslední byly nainstalovány. Synchronizace jsem zkoušela měnit, také to nepomohlo.

From: Anna Inserted: 04/02/2014 10:26:38

Nepoužíváte na jiném zařízení ještě POP3 přístup k poště na klientovi, který dané e-maily stáhne a smaže je ze serveru? Ověřte prosím, jak máte nastaven typ účtu. Bing vrací na dotaz mizejících e-mail z OS Android ne zrovna malý počet výsledků. Zkuste například využít některou z alternativních poštovních klientů.

From: Petr Vlk Inserted: 04/02/2014 10:36:48

Dobrý den, mám problém ohledně připojení firemního mailu přes exchange...vůbec mi to nejde, hlásí mi to nelze se připojit k serveru. Vypadá to, že by to chtělo nějaký certifikát...Nevíte, co s tím? Mám Huawei ascend mate 7..na samsungu mi to fungovalo bez problémů. Díky

From: Zuzana Němcová Inserted: 02/03/2015 11:41:03

Už se mi to povedlo :-)

From: Zuzana Němcová Inserted: 02/03/2015 11:47:59

Dobrý den, mám dotaz ohledně možností vzdálené správy. Donedávna jsem používal Exchange, ale firma se rozhodla pro MS InTune. Nemáte někdo s tímto programem nějaké zkušenosti ? Zajímá mě následující: Např. pro Android si ho můžete stáhnout na PlayG, ale jste automaticky vyzváni pro přijetí sdílení: kontaktů, polohy, souboru - včetně fotek v galerii, údajích o hovorech a SMS... Proto bych se rád zeptal - chápu to správně tak, že tím získává odd. IT ve firmě plnou kontrolu nad mým mobilem s možností mi mazat souboru, prohlížet si galerii a číst si v SMS ? Díky za Info Mike

From: Mike Inserted: 05/05/2015 12:16:30

Dobrý den, pravděpodobně máte na mysli oficiální aplikaci "Portál firmy Microsoft Intune". IT nezískává kontrolu nad celým telefonem, ale nad určitými částmi. Lokaci telefonu pro jeho nalezení v případě ztráty či krádeže, přístup k SD kartě je pouze pro možnost vymazat bezpečně firemní data při konci užívání telefonu (odprodej/ztráta/krádež). Další údaje jsou většinou čistě statistické, nebo jen blokující. Například, abyste nemohl instalovat aplikace mimo oficiální Google obchod a zanést tak malware do telefonu. Rozhodně není funkcí, aby si někdo četl Vaše SMS.

From: Petr Vlk Inserted: 19/05/2015 15:24:14

Mám funkční exchange účet na Samsungu SM C115 přes WiFi, ale přes mobilní data nefunguje - nemůže se připojit k exchange serveru. Netušíte někdo, čím by to mohlo být? Mobilní data na mobilu běží, internet na něm funguje, pouze exchange účet přes mobilní data ne.

From: Pavel A Inserted: 30/07/2015 20:11:03

Dobrý den, zkusil bych ověřit, zda nemáte nastaveno omezení přenosů či povolení synchronizace pouze na Wi-Fi. Výrobce telefonu a manuál by mohli pomoci.

From: Petr Vlk Inserted: 03/08/2015 10:16:36

Dobrý den, zajíbalo by mě,jak odstranit firemní mejlový účet - tato volba se vůůbec ve správě účtu nenabízí. Verze 5.0.2

From: Honza P Inserted: 19/11/2015 21:58:17

Dobrý den, tato možnost by měla být dostupná v detailu profilu. Pokud je profil doručen Vaším IT správcem, může být jeho odstranění blokováno politikami.

From: Petr Vlk Inserted: 19/11/2015 23:38:21

Dobrý den, na Lenovo P70 mi nejde smazat pošta na serveru. Všechny složky se aktualizují,ale kdyz vymazu na tel. kos,na serveru v kosi pošta stále zůstává. Na Samsungu S3 se zobrazila možnost ,,Vymazat postu na serveru,, Zde tato možnost není.....poradite prosím?

From: Martin Inserted: 16/02/2016 09:01:58

Dobrý den Martine, pokud používáte nativního klienta platformy Google Android, doporučím aktualizaci operačního systému telefonu. Pokud ani pak nebude funkce viditelně dostupná, doporučím vyzkoušet aplikace Microsoft Outlook (for Android).

From: Petr Vlk Inserted: 17/02/2016 00:35:43

Díky za odpověď....aktualizace android na P70 není zatim dostupna. Nicméně se stejnou verzi androidu na Samsungu s3 vyprazdňování koše fungovalo (objevovala se nabídka této možnosti). Na aplikací Microsoft Outlook se mi ( i při použití nastavení,které používám na nativním klientovi a funguje ) zprovoznit exchange nepodařilo.....už sem lehce zoufalý...:-)

From: Martin Inserted: 17/02/2016 17:46:45

Pro zprovoznění je určitě potřeba mít plně funkční a korektní DNS záznamy služby autodiscover. Druhým problémem může být formát přihlášení do aplikace ve tvaru e-mailové adresy, někdy může být vyžadován formát EXCHANGE4U\prihlasovacijmeno. Pokud využíváte našich služeb, kontaktujte naši technickou podporu přímo, zkusíme vám maximálně pomoci.

From: Martin Inserted: 23/02/2016 03:16:07

Dobrý den, mám na telefonu nastaven účet Exchange. Vše fungovalo OK. Nedávno mi ale přestalo fungovat vyhledávání tel. kontaktů z našeho firemního serveru, v tel. aplikaci Správce kontaktů. Mám telefon Lenovo P2 a používám MailWise klienta, přes který mám i účet Exchange. Děkuji za radu, Tomáš.

From: Tomáš Inserted: 09/08/2017 14:27:18

Dobrý den Tomáši, doporučuji účet odebrat a znovu přidat. Tento postup většinou problémy odstraní. Případně doporučuji kontaktovat podporu této aplikace, zda není k dispozici její nová verze.

From: Petr Vlk Inserted: 09/08/2017 20:44:08

Dobrý deň Chcel by som sa spýtať na možnosť nastavenia doby synchronizácie. Máme firemnú sieť . Mobilné telefóny rôznych značiek. Na niektorých telefónoch sa nám stáva že niektoré maily prídu až ráno . počas dňa sme daný problém nezaregistrovali a maily sa synchronizujú priebežne. Hľadal som či nie je niekde zapnutá možnosť v noci nesynchronizovať, ale takéto nastavenie so nenašiel nikde.

From: Eduard Inserted: 25/10/2017 08:14:01

Dobrý den Eduarde, většina telefonů v detailech nastavení umožňuje nastavit režim synchronizace. Zda probíhá zcela automaticky, nebo například v pravidelných intervalech.

From: Petr Vlk Inserted: 27/10/2017 13:02:18

:
 
:

News

No news found.


E4U OWA 2013